Okullarımızda TÜBİTAK 4006 Bilim Fuarı´nda öğrenciler yaptıkları projeleri sergiledi.
TÜBİTAK 4006 Bilim Fuarı´nda öğrenciler yaptıkları projeleri sergiledi.İlçemizde 10 okulumuzda sergilenen 360 eserle öğrenciler büyük bir başarıya imza attılar. TÜBİTAK 4006 Bilim Fuarı´ndaki stantları tek tek gezen İlçe Kaymakamımız sayın Dr. Yalçın YILMAZ,İlçe Milli Eğitim Müdürü Hüseyin KARATOSUN, protokol üyeleri projeler ile ilgili bilgiler alırken, öğrenciler davetlilere hazırladıkları projeleri uygulamalı olarak anlattılar. Birbirinden ilginç çalışmaların yer aldığı TÜBİTAK 4006 Bilim Fuarında sergilenen çok sayıda proje ve çok sayıda deneysel çalışma protokol üyeleri ve davetliler tarafından tam not alırken, öğrencilerin aylar süren çalışmanın ardından ortaya koydukları projelerinden duydukları gurur ve mutluluk yüzlerine yansıdı.Bilim Fuarlarında yer alan projelerden güneş enerjisiyle çalışan yalıtım sistemi ile manyetik trenlerin bulunduğu stantların yanı sıra, kuvvetten kazanç sağlayan makara, fil köpüğü ve volkanik patlamalar deneyleri katılımcılar tarafından ilgiyle izlendi. Fizik, Kimya, Biyoloji alanlarında yapılan deneylerin öğrencilerin derslerinde gördükleri teorik bilgilerin pratikte de gözlemlenmesine olanak tanıdığını belirten Öğretmenler , "Öğrencilerimiz tamamen bizim gözetimimizde ve kontrollü olarak gerçekleştirdikleri deneylerle çok güzel sonuçlara imza attılar" dedi.
İlçe Milli Eğitim Müdürü Hüseyin KARATOSUN okullarımızın yaptığı etkinlikleri Şube müdürleri ile beraber yerinde inceleyerek değerlendirmeler yaptı.
TÜBİTAK Bilim Fuarları ile hedeflediğimiz amaçlarımız ise şunlardır:
• Bilimin ve bilimsel çalışmaların yeni nesiller tarafından benimsenmesinin teşvik edilmesi,
• Bilimin günlük hayatla ilişkilendirilmesi,
• Araştırma tekniklerinin, bilimsel raporlamanın ve bilimsel sunum becerilerinin tabana yayılarak genç bireylere kazandırılması,
• Farklı gelişimsel ve bilişsel seviyedeki her çocuğa bilimsel proje yapma fırsatının sunulması,
• Öğrencilere bilimsel proje yapma ve paylaşma konusunda yeni ortam ve imkanların sunulması
• Öğrenciler üzerindeki yarışma baskısının ortadan kaldırılarak bilimin eğlenceli taraflarının ön plana çıkarılması,
• Farklı sosyo-ekonomik seviyedeki bölge okullarının bilimsel projelere eşit katılımının sağlanması,
• Gerçek hayattaki soru ve problemlere çözüm bulunmasında bilimin ve bilimsel çalışmaların öneminin öğrenciler tarafından uygulayarak/yaşayarak öğrenilmesinin sağlanmasıdır.